Under hösten får över 2000 fristående hotell i Norden ett DR-utskick, där vi presenterar en helt ny sorts hotell -TV från Philips. Smarta funktioner som inbyggd Chrome cast, egen anpassning hotellinformationen samt möjlighet att göra kundundersökningar on-line, är några av fördelarna med Philips TV. Att kostnaderna för hotellen dessutom sänks, är ju ett extra plus tycker vi.

För att skapa extra intresse tog vi fram ett fodral (Sleeve) till DR-utskicket, med bipackad informationsfolder. DR-utskicket stöttas med annonsering i fackpress samt bannerannonser.

Uppdrag: Kampanj för Philips nya hotell TV för att väcka intresse hos målgruppen
Metod: DR-utskick till +2000 fristående hotell (Sleeve + folder: Svensk, Dansk, Norsk och Finsk), helsidesannonsering i facktidningar samt bannerannonser.
Kund: Philips Professional Display Solutions
Projektledning/Copy: Christian Roosvall
AD/form: Thomas Kjellberg
Digital produktion: Mikael Hagström