Vem säger nej till att testa en tv kostnadsfritt i 100 dagar? Inte vi i varje fall.

Philips Nordics stora prova-på-kampanj i Sverige och Danmark – 100 days trial, blev verkligen en jättesuccé!
Kunden hade möjlighet prova Philips Ambilight TV hemma, i hela 100 hundra dagar, med möjlighet att lämna tillbaka tvn om man inte blev nöjd. Pengarna tillbaka givetvis! Kanske en ”risky-business” om man har produkter med sämre kvalitet, men så är det ju inte för Philips del. Och varken vi eller Philips räknade inte heller med några returer:)

Uppdraget omfattade produktion av olika former av säljstödsmaterial som; SoMe, oändligt många banners, skyltar, säljblad, nyckelband.

Allt butiksmaterial fick unika QR-koder, så att man kunde spåra hur materialet användes och hur försäljningen gick i varje butik. Ett smart grepp för att följa upp resultatet.

Uppdragsgivare: Philips TV Nordic
AD/original: Thomas Kjellberg
Projektledning: Christian Roosvall