• Krimtorsdag TV3 Efterlyst 20.00

    Ni missar väl inte Krimtorsdag på Tv3. Hasse Aaro står för underhållningen, Grepp står för den grafiska designen och kommunikationen.

    Kund: Nent Group
    AD: Mikael Hagström
    Projektledning: Christian Roosvall

    Efterlyst TV3 dokumentär

  • Hurra för nöjda kunder

    Det är klart att vi blir extra glada när vårt arbete uppskattas.
    Som det här omnämnandet till exempel.

    ”Hurrrrrra för vår fantastiska partner Grepp Kommunikation och i synnerhet Mikael Hagström som helt pro bono byggt vår nya fina hemsida! Ni är fantastiska och nu kommer vi kunna samla in massa mer pengar till vår programverksamhet, så fler utsatta #ungdomar kan få tillgång till #utbildning. Kolla in den här https://www.zbfoundation.se/

  • Gränslöst nöjda kunder gillar vi

    NENT Group behövde skapa en “key art” för sin nya programserie “På gränsen med med Peter Jihde”. Ett program där Peter åker till USA och möter människor vars åsikter är på gränsen till vad som är acceptabelt i Sverige. Vapen, droger och rasism är bara några av de kontroversiella ämnen som tas upp. Resultatet blev en bildlösning med kontraster och symbolik som speglade innehållet i programmen. Så här skrev vår kund: Som alltid ett fantastiskt jobb från ert team Christian! Supernöjd med var vi hamnade tillslut 😊

    Kund: NENT Group – Emma Berglund

    Arbetsgrupp: Micke Hagström – AD, Christian Roosvall – projektledning

     

  • Nytt designuppdrag till Grepp

    Kan en fågel crawla? Kan en fisk göra en looping? Snart har vi svar även på det. Vi på Grepp har fått det spännande uppdraget att bygga ett nytt varumärke för nystartat företag inom Bank & Finans. Arbetet omfattar allt från utformning av grafisk identitet och kontorstryck till presentationsmaterial och hemsida. Mer information inom kort. Håll ut – simma lugnt!

  • Våra banners är förbanners bra!

    Dags för lite uppdatering, och vi börjar med en riktigt rolig nyhet: De flesta vet ju att vi producerar en del digitalt material – allt från rörlig kanalgrafik till TV3,TV6, TV8, TV och Viafree m.fl, till digitala annonser och banners. Nu har Stanford University gjort en studie hur olika banners uppfattas. Genom eye-tracking och med sensorer kopplade till hjärnan, har en urvalsgrupp på närmare 200 personer fått titta på banners från flera stora företag och varumärken. Testerna har genomfört vid tre olika tillfällen. Gissa vilka banners som fått bäst resultat: Jo de som vi på Grepp Kommunikation tagit fram och producerat. Resultaten är så pass bra att vi nu fått uppdrag att skapa en guideline för hur och vad man ska tänka på när man tar fram banners.
    Vi är givetvis väldigt glada och är det någon som behöver hjälp med digital produktion, så har vi nu svart på vitt att det vi gör verkligen fungerar.
  • Snart är det sommar – men först lite “Power to the people”

    Jovisst – det blir sommar även i år, och planen är att vi tar lite välbehövd semester i mitten av juli för att vara tillbaka i början/mitten av augusti. På ett eller annat sätt. Fördelen med vår vår digitala värld är ju att vi kan jobba från andra platser än vårt kontor. Och vad händer i övrigt? Innan semestern tar vi bland annat, oss an vårt nya varumärkesuppdrag – att kommunicera och förpacka ett varumärke med mycket “Power” i. Vi startar med en heldags work-shop och sedan full fart med arbetet att få alla bitar på plats. Och så är det så klart en hel del projekt som ska göras klart innan vi kan sätta upp skylten “stängt för semester”.

  • Det händer hos Grepp

    Bagarens barn får inga bullar och skomakens barn går i trasiga skor… som det brukar heta. Och vi är inte ju sämre vi, eftersom allt vårt fokus ligger på att leverera våra kunders projekt. Men nu vill vi ändå berätta lite om vad vi jobbat med under våren.

    1. Digitalt: TV/Banners/Web. Just nu mycket fokus på web och digitala produktioner. Banners, hemsidor och rörlig grafik för TV är projekt som toppat våren. Sedan ett halvår tillbaka kan vi även stoltsera med egen inspelningsstudio för “voice over”. Även kallad studio 3.
    2. Kommunikation: Flera uppdrag där vi arbetat med att formulera och konceptualisera olika varumärkens vara och icke vara.
    3. Foto: Många uppdrag som varierat från modellfotografering för smycken till produktfoto i mysiga kylrum. Båda är nästan lika roliga.
    4. Management: Interimsuppdrag för kund, där vi strategiskt genomlyser hela verksamheten, från vision och mål till arbetsprocesser och nöjda medarbetare. Uppdraget löper fram till årsskiftet 2019.
    5. Design: Layout och formgivning av logotyper och varumärken.
    6. Produktion: Och givetvis det som man ofta glömmer bort – allt det där som bara ska funka. Produktion av foldrar, roll-ups, back-drops, annonser, visitkort, kontorstryck, vepor, presentationsmaterial etc.

    Nu närmar sig sommar med stormsteg och vi kör givetvis på till våra kunder tar semester.

  • Kokhett Nr 2 med fokus på förpackningar

    Nu är nr 2 av ICAs Kohett färdigproducerat, och detta nummer handlar mångt och mycket om förpackningar, materialval, plastskola, trender och miljötänk. Kokhett ges ut 3 gånger per år och distribueras till alla ICA-handlare i Sverige. Nu arbetar vi vidare med nr 3.

    Kund: ICA

    Arbetsgrupp: Thomas Kjellberg, AD/Grafisk form, Christian Roosvall, Projektledning

  • Det hettar till hos ICA

    Vårt första nummer av Kokhett föll verkligen ICA i smaken. Kokhett är ICAs egen tidning som informerar om konsumenttrender inom mat & dryck, hälsa, miljö, förpackningar mm. Vårt uppdrag var att arbeta fram en ny design och layout, vilket skapade ett modernare uttryck och resulterade i en mer lättläst och informativ tidning. Kokhett ges ut 3 gånger per år och distribueras till alla ICA-handlare i Sverige. Nu arbetar vi vidare med nr 2.

    Kund: ICA

    Arbetsgrupp: Thomas Kjellberg, AD/Grafisk form, Christian Roosvall, Projektledning

  • Ibland blir vi lite extra glada

    Som när vi häromdagen fick vi mail, angående en digital produktion för TV3, TV6, TV8 och TV10.

    Från MTG

    “Grymt jobbat med produktionen. Uppskattas att ni kunde prioritera den och färdigställa den så snabbt trots sista minuten-ändringar och tight deadline!
    Stort plus i kanten att kunden vart nöjd med slutresultatet.”

    Från Kunden

    “Wow, Jag är så nöjd. Kan nog inte bli mer nöjd faktiskt. Jättebra jobb!
    Godkänd för publicering
    Bästa hälsningar
    Maria”

    Nöjda kunder är det bästa vi vet, och solklart att vi nu sträcker på oss lite extra.